Optymalizacja treści

optymalizacja treściOptymalizacja treści to często zaniedbywane zagadnienie, właściwe jej opracowanie bardzo pozytywnie wpływa na wszelkie działania związane z promocją i pozycjonowaniem strony.

Dobrej jakości treści pozwalają skuteczniej przekonać potencjalnych klientów do naszej oferty czy idei. Treści, które przecież chcemy przekazać szerszemu gronu odbiorców.

Jak się to ma do rzeczywistości, z mojego doświadczenia jest z tym bardzo różnie.

Części klientów przywiązuje dużą wagę do tego elementu strony. Jednak są to nieczęste przypadki. Od pierwszego kontaktu z naszą firmą ustalamy główne zagadnienia jakie mają być ujęte w treściach zawartych na stronie. Merytoryczność i przydatność treści jest ważna, dlatego pod tym kątem wyszukujemy odpowiednie źródła. Jeśli nie czujemy się mocni w danym temacie prosimy o pomoc specjalistów. Tworzę treści, które zawierają odpowiednie zasycenie frazami, wybranymi wspólnie z klientem.

Frazy główne umieszczam w nagłówkach, altach, meta opisach oraz innych elementach strony w odpowiedniej ilości.

Niestety spora część klientów bardzo zaniedbuje ten element. Z doświadczenia wiem iż powody są różne, najczęściej jest to brak czasu lub po prostu nie zdają sobie sprawy jak ważna jest obszerna, oryginalna i zoptymalizowana treść.

Często słyszę lub czytam tego typu wytyczne – „proszę skopiować treści z tej strony są naprawdę ok”. Ponieważ jest to bardzo ważne, staram się zawsze tłumaczyć jakie następstwa poza moralnym może nieść takie działanie. Większość klientów po prostu nie wie jak niekorzystnie może to wpływać na stronę. Po wyjaśnieniu, zlecają mi, lub innym specjalistom,  przygotowanie odpowiednich treści, oraz służą pomocą nadsyłając źródła.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? Jaką Waszym zdaniem wagę ma właściwa optymalizacja treści?