Wpisy

pozycjonowanie strony w 2023 roku

Pozycjonowanie w 2023 roku

Pozycjonowanie stron w 2023 

Dobre pozycjonowanie stron ma duże znaczenie. Budowanie zaufania do marki, większy zysk dla firmy, czy też wyprzedzenie konkurencji to tylko kilka z wielu zalet podjęcia odpowiednich zadań. O czym trzeba pamiętać wdrażając pozycjonowanie strony w 2023 roku? Czego spodziewać się w najbliższej przyszłości? Odpowiedzi na te i inne ważne pytania dotyczące pozycjonowania stron znajdziesz w tym artykule.

Pozycjonowanie stron – jak to wygląda?

Chcesz zadbać o pozycjonowanie stron? Warto pamiętać, że jest to proces wymagający podjęcia wielu ważnych zadań. Obecnie SEO jest bardzo ważne. Zwraca się szczególną uwagę na optymalizację tekstów, meta tagi, przekierowania, linkowanie wewnętrzne. Nie można zapomnieć również o optymalizacji grafik i zdjęć i user experience. SEO jest składowym elementem pozycjonowania. Aby witryna była zauważalna i odwiedzana jak najczęściej, trzeba również wykonać audyt strony, zadbać o wersję mobilną i prędkość strony. Znaczenie ma także odpowiednie planowanie słów kluczowych i współpraca z profesjonalistami. Na pewno warto zainwestować w dobrego copywritera, treści mają bowiem duże znaczenie. Co jeszcze jest ważne? Oczywiście analiza konkurencji, o czym także nie należy zapominać, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych.

pozycjonowanie strony w 2023 roku

Pozycjonowanie stron – trendy

Tak jak w przypadku wielu innych tematów, tak samo, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, trendy są niezwykle ważne. Czego można spodziewać się w najbliższej przyszłości? Oto kilka trendów:

1. Różne formaty treści – użytkownicy internetu i urządzeń mobilnych są wymagający i potrzebują różnych treści. Ważne są więc nie tylko informacje w postaci treści, czy też obrazków. Warto zadbać również o filmy, wykresy, tabele i inne formaty, aby każdy, kto poszukuje konkretnej informacji w wybranym formacie, mógł trafić na Twoją witrynę.

2. Wykorzystanie sztucznej inteligencji – już w roku 2022 można było zauważyć, że AI cieszy się coraz większą popularnością. Można wykorzystać ją na przykład do tworzenia różnego rodzaju tekstów. Największe zalety korzystania z pomocy sztucznej inteligencji to oszczędność czasu i efektywność. Pamiętaj jednak, że w wielu przypadkach wciąż praca człowieka sprawdzi się najlepiej.

3. Wyszukiwanie głosowe – kolejny trend, który można było zauważyć już w roku 2022. Zapytań głosowych jest coraz więcej, co pokazują badania Google. Trzeba więc upewnić się, że witryna internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana.

Co jest ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron? Oczywiście podjęcie wszystkich działań, dzięki którym użytkownicy mogą znaleźć szybko i wygodnie to, czego potrzebują. Warto śledzić informacje o trendach i nowinkach, aby zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą i zapewnić wysokie miejsce strony w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie witryny – o tym trzeba pamiętać

Od lat link building ma duże znaczenie i nie inaczej będzie w 2023 roku. Bardzo ważne jest to, aby stawiać na jakość linków, a nie ilość. Skąd je pozyskiwać? Jest kilka skutecznych sposobów. Jednym z najpopularniejszych jest korzystanie z platform umożliwiającym sprawny i łatwiejszy kontakt z właścicielami stron internetowych. Warto także postawić na artykuły sponsorowane, korzystać z programów partnerskich. Także prowadzenie kanału w serwisie YouTube może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jest to nie tylko sposób na pozyskanie wartościowych linków, ale także szansa na budowanie wizerunku eksperta, co także ma duże znaczenie.

Co jeszcze można zrobić, aby generować ruch na stronie? Oto kilka sprawdzonych sposobów:

1. Kampanie Google Ads i Facebook Ads – cieszą się popularnością od dłuższego czasu i trudno się temu dziwić. Śmiało można bowiem powiedzieć, że wykorzystanie kampanii Google Ads i Facebook Ads to skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. 

2. Jakość treści publikowanych na stronie – dzisiaj nie liczą się już tak bardzo słowa kluczowe. Oczywiście są one ważne, jednak większy nacisk kładziony jest na jakość treści publikowanych na stronie. 

3. Social media – z pewnością warto je wykorzystać. Dlaczego? Ponieważ dzisiaj wielu użytkowników szuka informacji nie za pomocą Google, a właśnie przez wewnętrzną wyszukiwarkę ulubionych serwisów. Facebook, Twitter, Instagram to te najpopularniejsze. 

Jeśli chcesz przeczytać jak pozycjonowało się strony w latach poprzednich zachęcam do lektury:

Pozycjonowanie stron w 2021 roku

Pozycjonowanie stron w 2020 roku

Pozycjonowanie stron w 2021 roku

Pozycjonowanie stron w 2021 roku inne spojrzenie.

Pozycjonowanie stron w 2021 roku

Pozycjonowanie stron w 2021 roku w mojej skromnej opinii będzie rozwijać się i zyskiwać na znaczeniu w większym zakresie niż w latach ubiegłych.

Już na początku poprzedniego roku, głównie za sprawą pandemii, ale także ogólnych trendów, spora część handlu i usług dotychczas działająca w świecie realnym przeniosła się do sieci.

Firmy dotychczas działające tak w realu jak i online przeniosły akcent swych działań do świata cyfrowego.

Wzmogło to konkurencję i wymogło nasilenie działań reklamowych i promocyjnych nakierowanych na pozyskanie klienta w sieci.

Rynek e-commerce urósł, zatem koszt pozyskania linków, wypracowania wysokich pozycji podrożał. W 2021 roku klienci będą musieli się liczyć ze wzrostem budżetów przeznaczanych na działania SEO/SEM.

Co przyniosą kolejne miesiące na gruncie walki z pandemią tego nikt nie wie. Moim zdaniem raczej nie odwrócą w pełnym zakresie tendencji, czyli wzrostu handlu online.  

Pozycjonowanie stron www nieco o czynnikach technicznych.

Pozycjonowanie stron z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie ewoluowało na skutek kolejnych zmian algorytmów wyszukiwarek. Czy zmiany algorytmów będą tak intensywne jak w roku 2020 trudno na tą chwilę rokować.

W dalszym ciągu w cenie będą takie aspekty rankingu stron jak:

  • szybkości ładowania strony,
  • poprawne działanie strony na różnych urządzeniach, zwłaszcza mobilnych
  • przyjazność użytkownikowi.  

Pozycjonowanie będzie prowadzone na stronie i poza strona, wzrośnie znaczenie współpracy z właścicielami serwisu/strony w zakresie dużo szerszym niż dotychczas.  

Pozycjonowanie na pewno będzie ewoluowało także na gruncie jakości pozyskiwanych linków.

Z moich obserwacji wynika iż znaczenie jakości pozyskanego linku będzie rosło. Natomiast ilość pozyskanych linków będzie traktowane marginalnie. Dobrej jakości link będzie można pozyskać tylko z tematycznie spójnego portalu z dużym realnym i naturalnym ruchem. Link będzie osadzony w treściach oryginalnych, merytorycznych, rozwijających i wspierających nasze treści.  Linki słabej jakości będą automatycznie odrzucane jako czynnik rankingowy. Zatem znikać będą słabej jakości zaplecza, które umożliwiały zakup taniego linku. Zwyczajnie administratorów takich zapleczy nie będzie i stać na tworzenie wysokiej jakości contentu. Znikną też już niemal kompletnie katalogi stron.  

Pozycjonowanie Prognozy?

Być może Google wprowadzi rozpoznawanie treści plików graficznych, co przyniesie jeszcze większe znaczenie optymalizacji grafiki umieszczanej na stronach.  

Obserwowana w coraz większym stopniu na głównych serwisach społecznościowych cenzura może spowodować powstanie lub wzrost znaczenia lokalnych, krajowych portali socialmedia, blogów, stron tematycznych. Nowe portale i strony, aby zaistnieć i wywalczyć swoją niszę w sieci postawią na reklamę i pozycjonowanie, a z czasem być może same staną się dobrym źródłem pozyskiwania linków.  

Pozycjonowanie stron będzie wymagać dużo większego wysiłku, aby wygenerować odpowiedni ruch na stronie, wzrosną koszty i nakłady pracy. Współpraca na linii pozycjoner – właściciel serwisu będzie w dużym stopniu decydować o sukcesie kampanii.  

To tylko wstęp do szerszej dyskusji, są to moje spostrzeżenia na początku 2021 roku. Chętnie poznam i przedstawię Wasze prognozy dotyczące pozycjonowania stron w 2021 roku, tak w zakresie technicznym jak i pozatechnicznym.

Rozważasz pozycjonowanie strony, a nie wiesz jak się do tego zabrać? napisz do mnie.

pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie i promocja stron www, razem czy osobno

Pozycjonowanie i promocja stron www

Pozycjonowanie strony www – cena

Pozycjonowanie i promocja stron www to moim zdaniem dwa współgrające ze sobą działania, pozwalające wydajniej pozyskiwać klientów (czy odbiorców treści znajdujących się na stronie) dla naszego zleceniodawcy.

Oczywiście można jedynie promować stronę, np.  wykupując płatną emisję postów na znanych portalach społecznościowych, wykupując reklamę w prasie, telewizji, szyldach reklamowych, banerach itd. Itp.

Działań w obrębie promocji stron i treści można wymienić naprawdę sporo, ale nie o tym jest ta treść.

Można także postawić na pozycjonowanie strony www wprowadzając coraz bardziej złożone i pracochłonne strategie pozyskania linków przychodzących.

Skupiając się na jednym z tych działań, można odnieść sukces, ale zdarza się to naprawdę rzadko i zależy od dogłębnej analizy tematyki strony, branży, grupy docelowej i budżetu jaki możemy przeznaczyć na działania.

Pozycjonowanie i promocja stron www powinna współgrać i być wdrożona w proporcjach uzależnionych od wymagań konkretnego projektu. Czasem akcent powinien być nałożony na działania związane z promocją, a czasem na działania czysto pozycjonerskie.

Dokładna analiza strony, wytycznych klienta, działań konkurencji i innych czynników może pomóc w odpowiednim rozplanowaniu budżetu.

Promocja stron doskonale wspiera pozycjonowanie i pozwala rozszerzyć kanał dotarcia do klienta, działa to pozytywnie w obu kierunkach.

Warto przekonać potencjalnego klienta do rozwinięcia współpracy i planowaniu działań w zakresie pozycjonowania i promocji.

Klient powinien być tak doinformowany, aby zrozumiał, że celem nadrzędnym jest dotarcie do grupy docelowej, a nie tylko zdobycie kolejnych topów w google.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym aspekcie, w jakim stopniu wykorzystujecie działania promocyjne w obrębie usług pozycjonowania świadczonych dla Waszych klientów?

Podzielcie się opiniami i wskazówkami!

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać to pytanie zadaje sobie niemal każdy przyszły właściciel strony www, serwisu, bloga itp.

Wybierając hostingodawcę trzeba mieć na uwadze wiele czynników.

Przede wszystkim musimy zastanowić się do jakich celów będzie przeznaczony nasz hosting, jaki ruch przewidujemy.

Czy z serwisu będzie pobieranych sporo danych. Na jakich dyskach będzie fizycznie znajdować się nasz materiał.

Dla zwykłego i często początkującego posiadacza hostingu, moim zdaniem najważniejsze jest podejście dostawcy hostingu do klienta!

Doradztwo w zakresie doboru odpowiedniego (nie najdroższego!) pakietu, na podstawie realnych potrzeb klienta to podstawa!

Wsparcie techniczne w zakresie konfiguracji i instalacji to także spory plus dla konkretnej oferty! Zakres oferowanego wsparcia także wpływa na to, gdzie powinniśmy wykupić hosting.

Watro zasięgnąć opinii znajomych użytkowników, poczytać fora, a z pewnością uzyskamy trochę informacji, które wskażą firmy cieszące się dobrą renomą.

Ważne, szczególnie dla mniej obeznanych z działaniem internetu jest też wsparcie w zakresie ochrony naszego serwisu i danych na nim zawartych. Właściciele stron (także piszący te słowa ☹️) często, zwłaszcza na początku, zapominają o przeprowadzaniu backupów strony.

Po kilku atakach hackerów większość uczy się ma błędach (także piszący te słowa 😊), ale pomoc hostingodawcy jest nie do przecenienia w każdym wypadku. Automatyczne backupy i systemy antywłamaniowe często mogą oszczędzić sporo nerwów, pracy i pieniędzy.

Warto zatem stawiać na takie firmy, które chętnie i w cenie hostingu zajmują się ochrona naszych danych.

Podsumowując warto postawić na takiego usługodawcę który oferuje optymalny dla naszych celów hosting. I w opinii większości uchodzi za  sprawdzonego dostawcę o wypracowanej renomie. Przed wyborem warto sprawdzić ofertę, poczytać fora, blogi.

Można także zapytać o opinię twórców stron i serwisów, osoby zajmujące się pozycjonowaniem który dostawca w ich opinii jest wart polecenia. Następnie świadomie wybrać takiego hostingodawcę, który zadba o nas i o nasze dane.

user friendly a pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www, a user friendly

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www w dalszym ciągu jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskania wartościowego ruchu na stronie. Bez wątpienia daje możliwość zwiększenia zainteresowania naszą stroną. Umożliwia pozyskanie klientów dla naszego sklepu internetowego, klientów na usługi, które oferuje nasza firma lub czytelników naszego bloga. Pozyskanie ruchu na stronie przekłada się, a przynajmniej powinno przekładać na zwiększenie konwersji, czyli np. skutecznego pozyskania klienta dla naszego sklepu, oferowanych usług, treści itd.

pozycjonowanie stron www a user friendly

O tym czy pozycjonowanie stron www jest skuteczne decyduje wiele czynników. Nie będę się w tym miejscu rozpisywać, ale przypomnę jedynie, że chodzi głównie o działania „on site” i „of site” czyli tłumacząc z angielskiego na „nasze” działania na stronie i poza stroną.

Większość działań wpływających na skuteczność pozycjonowania opisałem już na łamach naszego bloga. Dziś chciałbym zainteresować Cię kwestią USER FRIENDY i jej wpływem na pozycjonowanie i dobrą konwersję.

Konwersja decyduje o tym czy nasz przykładowy sklep internetowy zarobi, a o to przecież chodzi.

User friendly, czyli strona przyjazna użytkownikowi

Strona przyjazna użytkownikowi to taka strona, która działa sprawnie, szybko się wczytuje, ma dobrze zaprojektowane wszelkie elementy. Bez wątpienia warto przyjrzeć się menu, które powinno być wygodne i sprawnie kierować użytkownika do treści, które poszukuje. Użytkownik powinien sprawnie poruszać się po stronie i w rezultacie niemal intuicyjnie odnajdywać wszelkie informacje. Sam wiesz, jak to wygląda w praktyce czyż nie? Zapewne nie raz odszukiwałeś jakieś zagadnienie na stronie nie spełniającej standardów user friendly, zanim odnalazłeś właściwe treści musiałeś wyłączyć wyskakujące okienka, przedrzeć się przez kilka nietrafionych artykułów itd. Aż w końcu wróciłeś do wyszukiwarki i odwiedziłeś inną stronę. To przykład wcale nie tak rzadki.

Często odwiedzam strony, które na pierwszy rzut oka wydają się bardzo nowoczesne jednak po dłuższym obcowaniu okazuje się, że:

  • Część pozycji w menu jest nieaktywnych lub po prostu podstrony przygotowano po macoszemu od tak aby były.
  • Menu choć wygląda na dobrze zaprojektowane i działające w danej rozdzielczości w innej już nie działa wcale lub wygląda nie najlepiej.
  • Pola w formularzach, działają w danej rozdzielczości, a w innej nachodzą na siebie, rozjeżdżają się lub zakrywane są przez inne elementy np. grafikę.
  • Strona działa ospale przez nieskompresowane pliki graficzne i „kilobajty” niepotrzebnego kodu.

To tylko niewielka część zaobserwowanych niesprawności. Nie chodzi o to, aby wskazać wszystkie z jakimi się spotkałem, ale nakreślić ich wpływ na ocenę strony przez użytkownika i pozyskania konwersji.

User friendly a seo

Jak się to ma do pozycjonowania, otóż ilość wejść na stronę i czas jaki na niej pozostajemy nadal ma wpływ dla seo, podobnie fakt jak często wracamy na stronę i jak często polecamy ją innym użytkownikom poprzez odwoływanie się do treści na niej zawartych. Strona, która zyskuje renomę, która pozyskuje ruch, do której linkują strony wysokiej jakości tylko zyskuje, z pewnością jej pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania wzrastają.

Strona przeładowana reklamami źle zaprojektowana, bez wartościowej łatwo dostępnej treści nieprzyjazna użytkownikowi nie zdobędzie renomy, wartościowych naturalnych linków, czyli nie wywalczy wysokich pozycji.

pozycjonowanie stron www - strona przyjazna użytkownikowi

Podsumowanie:

Konkludując, na zakończenie przeanalizuj stronę pod kątem user fiendly, jeśli nie znasz się na tym skontaktuj się ze specjalistą, który z pewnością przetestuje stronę wielowątkowo. Sprawdzi jej działanie na różnych systemach i rozdzielczościach. Przeanalizuje poprawność działania menu i formularzy. Sprawdzi szybkość działania. Itd. Zobaczysz jak dobrze działająca strona, przyjazna użytkownikowi zwiększy konwersję, pozycjonowanie strony stanie się skuteczniejsze.