Wpisy

kopia bezpieczeństwa

Kopia zapasowa

Kopia zapasowa!!!

optymalizacja treściKopia zapasowa, ale po co mi to… Jak zwykle bywa także i ja nie przykładałem większej wagi do robienia kopii zapasowych własnej strony. Oczywiście dla klientów nie zaniedbuję tego elementu, ale dla siebie no cóż “raz w roku wystarczy”.

Dziś zaobserwowałem, jak strona wyleciała z topów. Zdziwiłem się bardzo, ponieważ odkąd zajmuję się pozycjonowaniem rzadko zdarzają się mi aż takie spadki.

Więc odruchowo postanowiłem wejść na stroną a tu niespodzianka! Tak zwany Biały ekran śmierci! W sumie nie biały, bo u mnie wyświetliło się tylko tło.

Szybki kontakt z administratorem serwera, pozdrawiam Bartek, a potem walka z problemem. Przede wszystkim sprawdziłem czy problem nie wywołują jakieś wtyczki. Podejrzenie było słuszne, ponieważ odłączenie wszystkich wtyczek pomogło.

Teraz tylko pozostało namierzyć, która wtyczka wywołała problem.

Stopniowo włączałem po kilka wtyczek i już namierzyłem właściwą. Problem rozwiązany!

Nie mniej jednak mogło zakończyć się o wiele gorzej, dlatego zawsze i wszędzie zalecam tworzyć kopie zapasowe!

To ostateczne, ale i niezbędne działanie gdy coś pójdzie nie tak.

Jakie są Wasze doświadczenia z awariami tego typu?

Jakich produktów/narzędzi/wtyczek używacie do wykonywania kopi bezpieczeństwa Waszych stron?

Jakie produkty szczególnie cenicie, a jakie uznaliście za mało przydatne po dłuższym użytkowaniu?

Chętnie przeczytam Wasze opinie na temat konkretnych rozwiązań. Zachęcam do dyskusji.

Nie wiesz jak przygotować kopię zapasową? Napisz do SeoNet.

Kopia zapasowa

cena strony www

Droższa czy tańsza strona…

Droższa czy tańsza strona…

audyt strony - dobre radyCena strony www to ważny czynnik decydujący o wyborze wykonawcy, ale czy najważniejszy? Wybierając usługodawcę programistę, który ma stworzyć dla nas stronę www, przeszukujemy internet w poszukiwaniu najlepszych ofert, często kierując się tylko ceną jako głównym kryterium wyboru.

Oczywiście cena jest ważna, ale należy pochylić się nad ofertą i przyjrzeć co zawiera. Dobry programista zadba o, przynajmniej podstawową, optymalizację serwisu, skompresuje grafiki zoptymalizuje kod. Wprowadzi wszelkie inne usprawnienia wpływające na ocenę strony przez Google.

Usługobiorca, który ma małe wymagania finansowe z reguły ograniczy się do uruchomienia strony i na tym zakończy. Nasza strona będzie działać, lecz nic, poza tym.

Zleceniodawca zostanie pozostawiony sam. Gdy tylko pomyśli o promocji i pozycjonowaniu strony wtedy szybko okaże się, że może warto było postawić na droższą ofertę zawierającą wiele usług wspierających.

seonet promocja stronPamiętaj w rozmowie telefonicznej lub kontakcie email warto zaznaczyć od razu, że strona ma być zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania. Usługa będzie może droższa, ale zaoszczędzi wiele kłopotów w przyszłości.

SeoNet co oferujemy…

SeoNet oferuje projektowanie prostych stron typu wizytówka firmy/osoby/instytucji, które w cenie zawierają od razu podstawową optymalizację.

Jeśli klient wyrazi chęć późniejszej współpracy w zakresie pozycjonowania stronę optymalizujemy kompleksowo w cenie.

Chcesz poznać cenę przygotowania samej strony zaznacz to w zapytaniu ofertowym.

Pamiętaj tania strona nie zawsze oznacza dobrą stronę.

Strona wyglądająca bardzo profesjonalnie nie zawsze jest dobra pod pozycjonowanie.

cena strony wwwCena strony www nie zawsze przekłada się na dobrą optymalizację.

Zwróć uwagę, że często mimo nieskomplikowanego wyglądu, budowa i optymalizacja strony wymaga wielu działań, które nie są widoczne dla zleceniodawcy i użytkownika.

Pamiętaj jeszcze nikt nigdy nie stworzył strony, która spodoba się każdemu, i będzie najtańsza ze wszystkich.

Zapytaj o usługę KONTAKT

sprawdzenie umiejętności seo

Okres próbny na pozycjonowanie strony

Okres próbny na pozycjonowanie strony – czy warto?

Okres próbny na pozycjonowanieOkres próbny na pozycjonowanie strony to rozwiązanie, które wprowadziłem w mojej firmie jakiś czas temu i zyskało wielu zwolenników.

Jak wiemy klient często nie ma zaufania do pozycjonera, a okres próbny pozwala mu nie ryzykować zbyt wiele, poza miesięcznymi kosztami pozycjonowania.

Czas ten pozwala przekonać się o jakości współpracy (pozycjoner – właściciel) oraz skuteczności działań jakie podejmuje.

Po ustaleniu warunków w okresie próbnym rozpoczynam działania, klient potwierdza chęć współpracy na koniec każdego miesiąca.

Po otrzymaniu raportu, jeśli jest zadowolony z przeprowadzonych działań po prostu wnosi kolejną miesięczną opłatę i działania są kontynuowane.

W okresie próbnym można przerwać współpracę bez podania przyczyny w każdym momencie. Takie ustalenie daje spore bezpieczeństwo klientowi, jeśli z jakiś przyczyn nie byłby zadowolony ze współpracy zwyczajnie informuje o zaprzestaniu współpracy.

Mojej firmie także daje to spore bezpieczeństwo, ponieważ czasem klienci nie wywiązują się z ustaleń, np. nie mają czasu, aby przygotować niezbędne materiały. Pewnych konkretnych informacji nie zawsze można odszukać w sieci. W takim wypadku również możemy zaprzestać współpracy. Jak dotychczas, taki przypadek nie nastąpił, gdyż zawsze staram się uzyskać niezbędne informacje, grzecznie naprzykrzając się klientowi.

Decydując się na okres próbny trzeba pamiętać o tym, iż indeksacja nowych linków trwa do kilka miesięcy, dlatego wyniki potwierdzające skuteczność działań mogą pojawić się właśnie po kilku miesiącach.

Po zakończeniu okresu próbnego, jeśli klient wyraża chęć dalszej współpracy, ustalamy nowe warunki i kontynuujemy pozycjonowanie strony www.

Podsumowanie

Okres próbny to bezpieczeństwo dla pozycjonera i klienta, oraz spora wygoda. Nie ma potrzeby podpisywania umowy. Klient, wspólnie z pozycjonerem decyduje o podtrzymaniu współpracy na podstawie wyników, i oceny dotychczasowej współpracy.

Zleceniodawca ryzykuje tylko miesięcznym budżetem.

Zleceniobiorca ryzykuje tylko miesięcznymi kosztami pracy i zainwestowanym czasem.

Jakie są Wasze opinie na temat okresu próbnego w pozycjonowaniu stron www? Czy stosujecie okres próbny przed podpisaniem właściwej umowy? Jakie są mocne i słabe strony takiego rozwiązania Waszym zdaniem?

Proszę o dzielenie się opiniami

pozycjonowanie umowa

Pozycjonowanie strony www – Czego klient robić nie powinien

Pozycjonowanie strony wwwPozycjonowanie strony www, to skomplikowane działania, których klient często bezpośrednio nie dostrzega. Klienci którzy chcą nawiązać współpracę w zakresie pozycjonowania strony mogą popełnić wiele błędów. Błędy, które popełniamy mogą przełożyć się na sukces pozycjonowania.    

Jeśli szukasz usług pozycjonowania i promocji stron, to zapewne zamierzasz powierzyć projekt stworzenia strony najodpowiedniejszemu programiście. Chcesz zadbać o wysoką jakość swojej strony?

Pierwszy błąd może pojawić się już na etapie wyboru wykonawcy.

Wyszukujesz wiele firm, którym wysyłasz zapytania o wycenę, o szczegóły projektu, zakresu pracy. Firmy takie jak nasza chętnie sprawdzają stronę, frazy, wyceniają usługę lub projekt. Klient wybiera tą, która jego zdaniem, jest najodpowiedniejsza, czyż nie?

Oczywiście!

Ale zastanawiałeś się czasem co z firmami, które odrzuciłeś?

Poinformuj je o decyzji, napisz parę słów, a z pewnością będą takiego potencjalnego klienta lepiej wspominać.

Jeśli umawiałeś się, że odpiszesz „bez względu na decyzje”, wywiąż się z umowy, firma i tak dużo czasu poświęciła na przygotowanie wyceny, czasem przygotowała pełny audyt, aby lepiej przygotować wycenę, to niemały wysiłek, a zwykłe dziękuje to tak niewiele.

Pozycjonowanie strony www czy cena to kryterium nadrzędne? 

Bez wątpienia jest to ważny czynnik, jednak klient powinien wystrzegać się ofert z zaniżoną ceną, jak już wielokrotnie pisaliśmy, między innymi tu, pozycjonowanie to złożony proces, nie da się go poprawnie wykonać za przysłowiowe paręnaście złotych. Niska cena musi się przełożyć na słabą jakość wykonanych prac lub często brak jakichkolwiek działań ze strony pozycjonera. 

Pozycjonowanie strony www zależy od współpracy właściciel – klient

 

pozycjonowanie umowa

Współpraca pozycjonera z klientem to również ważny aspekt wpływający na sukces pozycjonowania.

Pozycjoner często ma problem z uzyskaniem danych:

Potrzebnych do stworzenia odpowiednich treści.

Potrzebnych do stworzenia odpowiednich treści.

Naniesienia poprawek w treściach już opublikowanych.

Usunięcia błędów w kodzie.

Optymalizacji grafiki.  

Jeśli zleceniodawca nie współpracuje w tym zakresie proces pozycjonowania strony www nie może przebiegać optymalnie.

optymalizacja treści

Optymalizacja treści

Optymalizacja treści

optymalizacja treściOptymalizacja treści to często zaniedbywane zagadnienie, właściwe jej opracowanie bardzo pozytywnie wpływa na wszelkie działania związane z promocją i pozycjonowaniem strony.

Dobrej jakości treści pozwalają skuteczniej przekonać potencjalnych klientów do naszej oferty czy idei. Treści, które przecież chcemy przekazać szerszemu gronu odbiorców.

Jak się to ma do rzeczywistości, z mojego doświadczenia jest z tym bardzo różnie.

Części klientów przywiązuje dużą wagę do tego elementu strony. Jednak są to nieczęste przypadki. Od pierwszego kontaktu z naszą firmą ustalamy główne zagadnienia jakie mają być ujęte w treściach zawartych na stronie. Merytoryczność i przydatność treści jest ważna, dlatego pod tym kątem wyszukujemy odpowiednie źródła. Jeśli nie czujemy się mocni w danym temacie prosimy o pomoc specjalistów. Tworzę treści, które zawierają odpowiednie zasycenie frazami, wybranymi wspólnie z klientem.

Frazy główne umieszczam w nagłówkach, altach, meta opisach oraz innych elementach strony w odpowiedniej ilości.

Niestety spora część klientów bardzo zaniedbuje ten element. Z doświadczenia wiem iż powody są różne, najczęściej jest to brak czasu lub po prostu nie zdają sobie sprawy jak ważna jest obszerna, oryginalna i zoptymalizowana treść.

Często słyszę lub czytam tego typu wytyczne – „proszę skopiować treści z tej strony są naprawdę ok”. Ponieważ jest to bardzo ważne, staram się zawsze tłumaczyć jakie następstwa poza moralnym może nieść takie działanie. Większość klientów po prostu nie wie jak niekorzystnie może to wpływać na stronę. Po wyjaśnieniu, zlecają mi, lub innym specjalistom,  przygotowanie odpowiednich treści, oraz służą pomocą nadsyłając źródła.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie? Jaką Waszym zdaniem wagę ma właściwa optymalizacja treści?

pl Polish
X