Wpisy

Pozycjonowanie stron www w 2020 roku

Pozycjonowanie stron w 2020 roku

Pozycjonowanie stron www w 2020 roku

Pozycjonowanie stron w 2020 roku – trendy

Pozycjonowanie stron w 2020 roku, jak i w poprzednich latach, będzie się zmienić, ewoluować.

Jakie działania są ważne dla powodzenia pozycjonowania w 2020 roku? Nakreślę pokrótce na jakie działania moim zdaniem powinniśmy zwrócić uwagę.

Tekst jest subiektywnym spojrzeniem na temat pozycjonowania stron w 2020 roku. Zachęcam do merytorycznej dyskusji na temat najnowszych trendów.  

linkowanie stron www

Linkowanie stron www

Już od kilku lat obserwujemy trendy wskazujące na odejście od linkowania ilościowego na korzyść linkowania tematycznego wysokiej jakości. Moim zdaniem trend ten zostanie już utrzymany.

W cenie są linki naturalnie utworzone przez samych użytkowników lub przynajmniej takie linki, które wpisują się w naturalny profil linków danej strony.

Linki wartościowe, to takie które kierują naturalny ruch do stron i treści powiązanych tematycznie. Treści do których linkujemy powinny uzupełniać i rozwijać tematy poruszane na naszej stronie.

Linki staraj się tworzyć w taki sposób, aby zachęcały użytkowników do przejścia na naszą stronę.  

Pamiętaj, ważne jest źródło jaki i treść, z której link kierujesz do strony docelowej.

Nasza strona nie może się zamykać na inne serwisy, linki wychodzące należy stosować możliwie z umiarem, ale warto, gdy linkujemy do stron o wysokim autorytecie, do treści które uzupełnią nasz content.  

content a pozycjonowanie

Treść, znaczenie w pozycjonowaniu.

Da się zauważyć, że już od paru lat w cenie jest treść, content marketing pozwala na wypracowanie autorytetu strony, zdobycie naturalnego ruchu.

Treści, które uznajemy za wartościowe, powinny być pisane pod użytkownika i pozwolić mu zdobyć informacje których szuka.

Pisz naturalnie pamiętając jedynie o odpowiednim nasyceniu słów kluczowych. Moim zdaniem kilka powtórzeń fraz na 2000 znaków w zupełności wystarczy.

Nie kopiuj treści, gdyż może to zaważyć na pozycji strony.

Content powinien być zoptymalizowany pod frazy dla Ciebie ważne, w sposób optymalny, tak aby algorytmy wyszukiwarek mogły rozpoznać jego znaczenie.

Kolejne wersje i typy algorytmów wprowadzane przez popularne wyszukiwarki, przede wszystkim Google, takie jak BERT coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem słów i kontekstu treści.  

website optimization

Optymalizacja strony www

W pozycjonowaniu działania na samej stronie mają niebagatelne znaczenie.

Optymalizacja treści, o której już pisałem, powinna być prowadzona systematycznie, treści muszą być aktualne, jeśli trzeba uzupełniane o nowe elementy.

Grafika na stronie musi być odpowiednio skompresowana, aby nie obciążać strony, szybkość ładowania to jeden z czynników rankingowych.

Pamiętaj sprawdź, ile zajmuje każdy plik (graficzny, wideo itd.) zanim zamieścisz go na stronie! Użyj kompresorów grafiki, można je odszukać w sieci np. tu.

Jeśli prowadzisz blog lub stronę opartą o cms, a nie jesteś programistą, możesz skorzystać z darmowych wtyczek. Popularne systemy zarządzania treścią z reguły oferują sporo możliwości w zakresie optymalizacji strony.

Kod strony powinien być napisany w możliwie nowoczesny sposób.

Jeśli możesz usuń niepotrzebne skrypty i kod, który nie ma wpływu na szybkość i funkcjonowanie strony.

Warto zastosować wszystkie elementy, które wpływają na prędkość ładowania strony, łatwość i wygodę użytkowania.

Jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie grafiki strony użyj lazy load. Informacje na ten temat z pewnością łatwo odszukasz w sieci.

Twoje strony muszą być user friendly i mobile friendly, czyli przyjazne dla użytkownika i dobrze współpracujące z urządzeniami, które do przeglądania strony może użyć internauta.

Pozycjonowanie w 2020 roku – podsumowanie

Podsumowując, pozycjonowanie stron w 2020 roku musisz prowadzić kompleksowo, powinno obejmować działania na samej stronie, przede wszystkim obejmować content marketing, optymalizację działania i szybkości wczytywania.

Działania poza stroną powinno się prowadzić zgodnie z najnowszymi trendami i zaleceniami Google.

Pamiętaj o linkowaniu jedynie z wysokiej jakości sprawdzonych źródeł.  

Przeczytaj o prognozach i pierwszych obserwacjach dotyczących pozycjonowania stron w 2021 roku.

Linki wychodzące

Linki wychodzące jak sprawdzić

Linki wychodzące podstawowe informacje

Linki wychodzące to odnośniki kierujące ruch z naszej strony do innych serwisów obecnych w sieci.

W tym artykule chciałbym w prostych słowach wyjaśnić co to są linki wychodzące, dlaczego warto stosować je z rozwagą i po co należy sprawdzać czy strona nie zawiera jakiś niepożądanych linków wychodzących.

Linki wychodzące

Tekst jest przeznaczony dla początkujących pasjonatów pozycjonowania stron, zatem eksperci będą zapewne nie usatysfakcjonowani zakresem i dokładnością wiedzy tu przekazanej. Chętnie przyjmę wszelkie merytoryczne komentarze rozwijające ten temat. Ważne, aby były pomocne dla adresatów tego artykułu.

Jak wszystkie linki, także linki wychodzące mogą posiadać atrybuty określające zakres przekazywanych informacji. Najważniejszymi atrybutami, jak do tej pory, były follow i nofollow, atrybuty te informują, czy link ma przekazać moc do stron linkowanych lub nie. Obecnie coraz bardziej popularne stają się atrybuty noreferrer, noopener nadawane automatycznie np. przez wordpress.

Ważne, aby kierować ruch i moc do tych stron, które mają dobrą reputację i zależy nam na tym, aby wspomóc ich pozycjonowanie.

Należy ograniczyć ilość linków wychodzących do rozsądnego minimum tak aby odpływ mocy był jak najmniejszy.

Zasada jest prosta im więcej dobrych jakościowo linków przychodzących tym lepiej, im mniej linków wychodzących tym lepiej.

Po co warto okresowo sprawdzać linki wychodzące?

Właściciele stron www często spotykają się z atakami hackerów na ich strony www, strony atakowane są na różne sposoby, często atak na stronę jest niemal nie do wykrycia dla właściciela strony.  Do kodu strony wstrzykiwane są elementy złego kodu, który może wywoływać niepożądane działania użytkowników. Najczęściej są to przekierowania do stron z nielegalnymi treściami, stronami wyłudzającymi dane itp. Niemal zawsze do naszej strony wstrzyknięty zostaje link wychodzący do stron hackerskich.

Sprawdzenie linków wychodzących może w prosty sposób przyczynić się do odkrycia włamania nawet laikowi. Załóżmy, że z naszej strony wychodzi pięć linków, np. do strony naszego sklepu, do wizytówki na Facebook, Instagram i 2 innych. Gdy po okresowym sprawdzeniu linków spostrzeżemy, że jest ich więcej i są skierowane do np. stron zagranicznych nie związanych z tematyką naszej strony może to być objawem włamania na naszą stronę.

Jak wyszukać linki wychodzące?

Sami korzystamy z kilku narzędzi jednym z nich jest dodatek do przeglądarki chrome SEOquake, poza wieloma innymi funkcjami diagnostycznymi i informacyjnymi ma także taką która pokazuje linki wychodzące wraz z anchorami.

Dobrym i prostym rozwiązaniem jest także wbudowana funkcja w wyszukiwarkę BING.COM

Wystarczy po otwarciu tej wyszukiwarki wpisać w pasku

linkfromdomain: TwojaDomena.pl

po aktywacji wyszukiwarka poda wszystkie linki wychodzące z podanej strony.

Warto korzystać z kilku rozwiązań naraz, ponieważ lista linków może nie być kompletna na każdym serwisie.

pozycjonowanie stron www perspetywy 2

Ocena strony firmy seo

Czy strona pozycjonera musi być wysoko?

Potencjalny klient na usługi pozycjonowania stron często, zanim wybierze usługobiorcę, bada stronę jego firmy pod kątem optymalizacji oraz pozycji jakie zajmuje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Takie działania wydają się rozsądne pod warunkiem, że pozycjoner faktycznie, pozycjonuje własną stronę 😊. Co w przypadku, gdy woli poświecić cały dostępny czas na działania związane z pozycjonowaniem stron klientów, pisaniem treści, optymalizacją i innym działaniom?

W takim wypadku możemy odrzucić już na wstępnie dobrego specjalistę, a to nie przyniesie nic dobrego zarówno jemu jak i zleceniodawcy.

pozycjonowanie stron

Ostatnio klient wysunął taki argument, także względem mojej strony firmowej i jednemu z zapleczy! no cóż faktycznie strona jest nisko poza kilkoma frazami, takimi jak promocja stron – 100 000 000 na 1-2 miejscu (w chwili pisania tego artykułu).

Ale klient wyrobił sobie opinię i przepadł, całkiem poważnie, mam nadzieję, że znalazł specjalistę, który ma czas na zadbanie o własną stronę i przynajmniej równie mocno dba o strony klientów 😊 Tego każdemu życzę.

Jakie rozwiązanie zalecam wszystkim potencjalnym zleceniodawcom zarówno firmy SEONET jak i każdej innej?

Warto, zanim podejmiemy decyzje zapytać o działania na stronie firmowej, działania jakie podejmujemy na stronach klientów, ustalić budżet i zakres działań nim objęty, frazy i dopiero wtedy będziemy mogli ocenić zarówno pozycjonera jak i jego ofertę współpracy. Faktycznie ocenić pracę będzie można dopiero po dłuższym czasie, musimy mieć przy tym na względzie działania jakie faktycznie zostały podjęte w ramach, często ograniczonego, budżetu.

Seo - ważne zagadnienie

Pozycjonowanie strony internetowej, warto pamiętać

Pozycjonowanie strony internetowej o czym warto pamiętać?

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to zagadnienie, którym w idealnej sytuacji powinieneś zainteresować się zanim jeszcze zleciłeś jej zaprojektowanie. Najlepiej od razu zlecić projektowanie i programowanie strony osobie, która zajmuje się także pozycjonowaniem stron internetowych lub przynajmniej zna to zagadnienie.

Zapytasz, dlaczego?

Odpowiedź jest prosta, pozycjonowanie strony internetowej, jego skuteczność i stabilność wyników, w coraz większym stopniu zależy od dobrego zoptymalizowania kodu, treści i grafiki, zatem osoba zajmująca się zarówno programowaniem jak i pozycjonowaniem od razu zadba o dopracowanie strony także pod późniejsze działania w zakresie pozycjonowania.

Programiści przeważnie pomijają te działania, strony często są bardzo atrakcyjne i zaawansowane technologicznie jednak ich treści są dość minimalistyczne, na przykład nieodpowiednio nasycone frazami. Grafika zastosowana na takich stronach bywa perfekcyjna wizualnie, ale zajmuje sporo miejsca, pominięte są wszelkie aspekty kompresji, znaczenia nazw i altów.

Menu strony oraz cała jej struktura nie współgra z treściami, nie uwzględnia doboru fraz.

To normalne, jeśli nie zadba się o to na etapie uzgodnienia projektu strony.

Co można zrobić z taką stroną, kiedy już działa, ale pominięto optymalizację? Doświadczony pozycjoner zanim wyceni frazy sprawdza poziom optymalizacji strony, na pewno uwzględni proces optymalizacji w cenie pozycjonowania strony internetowej.

Właściciel strony powinien mieć na uwadze, że osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie strony internetowej będzie potrzebować dostępu do kodu i treści strony lub ewentualnie będzie musiała nawiązać współpracę, z osobą która ten dostęp posiada, najczęściej programistą, to ważne jeśli proces pozycjonowania ma przebiegać optymalnie.

W mojej pracy spotkałem się z przypadkiem, kiedy właściciel nie chciał lub nie mógł udzielić dostępu do kodu, nie chciał też nanosić żadnych poprawek pomimo stwierdzenie wielu rażących niedociągnięć w zakresie optymalizacji i dopasowania treści do fraz wskazanych do pozycjonowania.

Warto podkreślić, że stronę udało mi się wyprowadzić na wysokie pozycje jednak było to trudne i odbywało się przed paroma laty, kiedy jeszcze tego typu działania nie miały tak wysokiego priorytetu.

Podsumowując:

Warto pomyśleć o pozycjonowaniu strony internetowej już w momencie ustalania projektu.

Jeśli zapomnieliśmy o tym wcześniej należy liczyć się z tym, że strona będzie wymagać kompleksowej optymalizacji przeprowadzonej w kodzie, treści i grafice.     

Warto zadbać o optymalizację, gdyż jest to poważny czynnik rankingowy w procesie pozycjonowania strony internetowej.     

pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to zagadnienie, które jest znane niemal od samego początku pojawienia się wyszukiwarek internetowych. Od kiedy Google stało się niemal monopolistą w branży wyszukiwarek, wszelkie trendy w SEO zaczęły być wyznaczane właśnie przez tę firmę. Aktualnie na rynku występuje duża liczba firm oferujących usługę pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce. Zanim zdecydujecie się na określonego wykonawcę, czy to wyspecjalizowaną firmę czy freelancera, trzeba ze szczególną uwagą przeanalizować ofertę. Częstą sytuacją na rynku jest brak całościowego podejścia do zagadnień związanych z SEO/SEM, a nawet niskie kompetencje wykonawcy. Warto także od razu doprecyzować warunki współpracy, aby uniknąć nieporozumień.

Pozycjonowanie stron internetowych w 2019 roku

Pozycjonowanie stron dzielimy na działania on-page oraz off-site. Jako on-page rozumiemy optymalizację strony pod wyszukiwarkę internetową (np. optymalizacja kodu strony, logiczna struktura podstron, dostosowanie do standardów W3C, optymalizacje grafiki itp.).

Działania off page bywają zamiennie nazywane mianem link buildingu. Proces ten bywa również nazywany linkowaniem lub katalogowaniem (od popularnego umieszczania linków w katalogach).

W dużym uproszczeniu, zasugerować mogę jedno, ważne, by linki prowadzące do naszej witryny umieszczone były w tych miejscach w Internecie, które Google uznaje za wartościowe. Ponadto, miejsca te powinny być zgodne z tematyką pozycjonowanej strony. W sieci jest mnóstwo treści związanych z linkowaniem. Sam studiuję tą wiedzę w miarę możliwości tak często jak mogę. Wiem, że standardy szybko się zmieniają.

Jeśli planujesz strategię linkowania musisz być ostrożny. Zbyt intensywne działanie w obszarze seo/sem Google może uznać za niezgodne z wytycznymi, w efekcie czego osiągniemy rezultat odwrotny od zamierzonego.

Trendy w pozycjonowaniu

Trendem, który panuje w branży od kilku lat jest content marketing, czyli pozyskiwanie linków poprzez publikowanie wartościowych artykułów. Ponadto jako content marketing możemy rozumieć działania przeprowadzone wewnątrz pozycjonowanej strony (np. założenie bloga). Artykuły powinniście zoptymalizowane pod wyszukiwarkę między innymi poprzez zastosowanie ozdobników i znaczników (h1, h2, h3), dobór nagłówków, zagęszczenie słów kluczowych, ustawienie atrybutu ALT dla elementów graficznych, zastosowanie tagów. Poza wymienionymi elementami, które są “mile widziane” przez robota wyszukiwarki, artykuły powinniście pisać tak by były ciekawe i zachęcające użytkowników do pozostania na Waszej stronie na dłużej.

Sam piszę treści zrozumiałe dla laika, przynajmniej taką mam nadzieję.

Staram się optymalizować treści nie na siłę, stopniowo, naturalnie.

Wdrażam nowości z obszaru seo/sem.

Więcej informacji na temat trendów SEO/SEM na 2020 rok znajdziecie tu!

Jaką formę rozliczeń wybrać?

Istotnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę w czasie ustalania warunków współpracy z firmą pozycjonującą jest forma rozliczeń za usługę. Jeszcze kilka lat temu popularne były rozliczenie “za efekt”, czyli uzyskane pozycje. Przedstawię Wam moje zdanie na ten temat. Niestety, co wydawało się dobre na pierwszy rzut oka, w praktyce już nie zawsze takim było. Takie działania firm zajmujących się SEO spowodowały zalew nierzetelnych fachowców, proponujących swoje usługi za półdarmo. W rezultacie efekty przeprowadzonych działań często bywają mizerne. Na początku współpracy warto rozważyć okres próbny na pozycjonowanie stron internetowych. Taki okres pozwoli nawiązać współpracę bez koniczności związania się z usługobiorcą na czas dłuższy niż np. 4 miesiące.

Proces pozycjonowania stron internetowych niewątpliwie wymaga czasu. Firma, która oferuje szybkie i spektakularne efekty najczęściej ma problem z uzyskaniem zamierzonego celu w dłuższym horyzoncie czasowym. Zazwyczaj działa opierając się na nieetycznych technikach pozycjonowania.

Od kilku lat trend w branży jest zupełnie inny. Firmy zazwyczaj przyjmują płatności wyłącznie w formie abonamentowej. Klient chcący rozpocząć współpracę musi najpierw zgodzić się na warunki opisane w umowie lub ustalić z usługobiorcą warunki na jakich będą współpracować. Takie działania znacznie uzdrowiły rynek i sprawiły, że obecnie mamy coraz mniej nieuczciwych i niekompetentnych firm.

Podsumowanie

audyt strony - dobre rady

Podsumowując, jako wniosek można przyjąć tezę, że pozycjonując witrynę powinniśmy w pierwszej kolejności sugerować się renomą wybranego wykonawcy. Ponadto, chciałbym zwrócić Waszą uwagę na zapisy w umowie oraz sposób dobrania pozycjonowanych fraz. Pamiętajcie, że tylko odpowiednio dobrane frazy pozwolą na pozyskanie ruchu organicznego.