Wpisy

pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie i promocja stron www, razem czy osobno

Pozycjonowanie i promocja stron www

Pozycjonowanie strony www – cena

Pozycjonowanie i promocja stron www to moim zdaniem dwa współgrające ze sobą działania, pozwalające wydajniej pozyskiwać klientów (czy odbiorców treści znajdujących się na stronie) dla naszego zleceniodawcy.

Oczywiście można jedynie promować stronę, np.  wykupując płatną emisję postów na znanych portalach społecznościowych, wykupując reklamę w prasie, telewizji, szyldach reklamowych, banerach itd. Itp.

Działań w obrębie promocji stron i treści można wymienić naprawdę sporo, ale nie o tym jest ta treść.

Można także postawić na pozycjonowanie strony www wprowadzając coraz bardziej złożone i pracochłonne strategie pozyskania linków przychodzących.

Skupiając się na jednym z tych działań, można odnieść sukces, ale zdarza się to naprawdę rzadko i zależy od dogłębnej analizy tematyki strony, branży, grupy docelowej i budżetu jaki możemy przeznaczyć na działania.

Pozycjonowanie i promocja stron www powinna współgrać i być wdrożona w proporcjach uzależnionych od wymagań konkretnego projektu. Czasem akcent powinien być nałożony na działania związane z promocją, a czasem na działania czysto pozycjonerskie.

Dokładna analiza strony, wytycznych klienta, działań konkurencji i innych czynników może pomóc w odpowiednim rozplanowaniu budżetu.

Promocja stron doskonale wspiera pozycjonowanie i pozwala rozszerzyć kanał dotarcia do klienta, działa to pozytywnie w obu kierunkach.

Warto przekonać potencjalnego klienta do rozwinięcia współpracy i planowaniu działań w zakresie pozycjonowania i promocji.

Klient powinien być tak doinformowany, aby zrozumiał, że celem nadrzędnym jest dotarcie do grupy docelowej, a nie tylko zdobycie kolejnych topów w google.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym aspekcie, w jakim stopniu wykorzystujecie działania promocyjne w obrębie usług pozycjonowania świadczonych dla Waszych klientów?

Podzielcie się opiniami i wskazówkami!

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać

Jakiego hostingodawcę wybrać to pytanie zadaje sobie niemal każdy przyszły właściciel strony www, serwisu, bloga itp.

Wybierając hostingodawcę trzeba mieć na uwadze wiele czynników.

Przede wszystkim musimy zastanowić się do jakich celów będzie przeznaczony nasz hosting, jaki ruch przewidujemy.

Czy z serwisu będzie pobieranych sporo danych. Na jakich dyskach będzie fizycznie znajdować się nasz materiał.

Dla zwykłego i często początkującego posiadacza hostingu, moim zdaniem najważniejsze jest podejście dostawcy hostingu do klienta!

Doradztwo w zakresie doboru odpowiedniego (nie najdroższego!) pakietu, na podstawie realnych potrzeb klienta to podstawa!

Wsparcie techniczne w zakresie konfiguracji i instalacji to także spory plus dla konkretnej oferty! Zakres oferowanego wsparcia także wpływa na to, gdzie powinniśmy wykupić hosting.

Watro zasięgnąć opinii znajomych użytkowników, poczytać fora, a z pewnością uzyskamy trochę informacji, które wskażą firmy cieszące się dobrą renomą.

Ważne, szczególnie dla mniej obeznanych z działaniem internetu jest też wsparcie w zakresie ochrony naszego serwisu i danych na nim zawartych. Właściciele stron (także piszący te słowa ☹️) często, zwłaszcza na początku, zapominają o przeprowadzaniu backupów strony.

Po kilku atakach hackerów większość uczy się ma błędach (także piszący te słowa 😊), ale pomoc hostingodawcy jest nie do przecenienia w każdym wypadku. Automatyczne backupy i systemy antywłamaniowe często mogą oszczędzić sporo nerwów, pracy i pieniędzy.

Warto zatem stawiać na takie firmy, które chętnie i w cenie hostingu zajmują się ochrona naszych danych.

Podsumowując warto postawić na takiego usługodawcę który oferuje optymalny dla naszych celów hosting. I w opinii większości uchodzi za  sprawdzonego dostawcę o wypracowanej renomie. Przed wyborem warto sprawdzić ofertę, poczytać fora, blogi.

Można także zapytać o opinię twórców stron i serwisów, osoby zajmujące się pozycjonowaniem który dostawca w ich opinii jest wart polecenia. Następnie świadomie wybrać takiego hostingodawcę, który zadba o nas i o nasze dane.

hosting pod seo - dostawca

Jaki hosting wybrać

Zastanawiali się Państwo jaki hosting wybrać, gdzie wykupić domenę i certyfikat SSL oraz inne usługi potrzebne do uruchomienia strony lub sklepu internetowego?

usługi hostingowe

Ciekawą propozycję przygotowała Nazwa.pl

Wszystkie usługi dostępne w Nazwa.pl skrojone są pod potrzeby klientów.

Zatem bez względu na to do jakich celów potrzebujesz wymienione wyżej usługi znajdziesz je na Nazwa.pl

Przede wszystkim musisz zastanowić się jakie usługi będzie potrzeba wykupić tworząc stronę, na pewno domenę, hosting i certyfikat SSL, musisz się także zastanowić jakie funkcjonalności będzie miała Twoja strona.

Jeśli potrzebujesz typową stronę wizytówkową, jakie często sam tworzę dla klientów, możesz skorzystać z podstawowych pakietów oferowanych przez Nazwa.Pl na przykład:

Cloud Hosting Basic

Jeśli natomiast szukasz rozwiązań dla większego sklepu warto rozważyć wyższe pakiety na przykład:

Cloud Hosting Start lub Biznes

Warto też zwrócić uwagę na to na jakich dyskach działa serwer, SSD to obecnie rozwiązanie optymalne.

Dobry programista stron www, musi koniecznie zadbać o ustawienie strony i certyfikatu SSL oraz optymalizację SEO, aby działanie strony było niezakłócone.

Warto także wybrać takiego dostawcę hostingu, który ma dobry serwis i pomoże w przypadku awarii lub ataku hackera, jak wiemy strony są na takie ataki narażone, więc stworzenie strony warto powierzyć osobie znającej ten problem, która pomoże i pokieruje w przypadku ataku jak go najszybciej usunąć, a wcześniej zabezpieczy stronę przynajmniej w podstawowym zakresie.

Nie bez znaczenia są także koszty zakupu usług, dlatego poniżej podaję link, dzięki któremu zaoszczędzicie!!!

Wszystkie usługi możesz zamówić taniej o 20% korzystając z podanego niżej kodu!

se22-6982-3729

lub korzystając z podanego niżej linku

20% na usługi w Nazwa.pl

user friendly a pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www, a user friendly

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www w dalszym ciągu jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskania wartościowego ruchu na stronie. Bez wątpienia daje możliwość zwiększenia zainteresowania naszą stroną. Umożliwia pozyskanie klientów dla naszego sklepu internetowego, klientów na usługi, które oferuje nasza firma lub czytelników naszego bloga. Pozyskanie ruchu na stronie przekłada się, a przynajmniej powinno przekładać na zwiększenie konwersji, czyli np. skutecznego pozyskania klienta dla naszego sklepu, oferowanych usług, treści itd.

pozycjonowanie stron www a user friendly

O tym czy pozycjonowanie stron www jest skuteczne decyduje wiele czynników. Nie będę się w tym miejscu rozpisywać, ale przypomnę jedynie, że chodzi głównie o działania „on site” i „of site” czyli tłumacząc z angielskiego na „nasze” działania na stronie i poza stroną.

Większość działań wpływających na skuteczność pozycjonowania opisałem już na łamach naszego bloga. Dziś chciałbym zainteresować Cię kwestią USER FRIENDY i jej wpływem na pozycjonowanie i dobrą konwersję.

Konwersja decyduje o tym czy nasz przykładowy sklep internetowy zarobi, a o to przecież chodzi.

User friendly, czyli strona przyjazna użytkownikowi

Strona przyjazna użytkownikowi to taka strona, która działa sprawnie, szybko się wczytuje, ma dobrze zaprojektowane wszelkie elementy. Bez wątpienia warto przyjrzeć się menu, które powinno być wygodne i sprawnie kierować użytkownika do treści, które poszukuje. Użytkownik powinien sprawnie poruszać się po stronie i w rezultacie niemal intuicyjnie odnajdywać wszelkie informacje. Sam wiesz, jak to wygląda w praktyce czyż nie? Zapewne nie raz odszukiwałeś jakieś zagadnienie na stronie nie spełniającej standardów user friendly, zanim odnalazłeś właściwe treści musiałeś wyłączyć wyskakujące okienka, przedrzeć się przez kilka nietrafionych artykułów itd. Aż w końcu wróciłeś do wyszukiwarki i odwiedziłeś inną stronę. To przykład wcale nie tak rzadki.

Często odwiedzam strony, które na pierwszy rzut oka wydają się bardzo nowoczesne jednak po dłuższym obcowaniu okazuje się, że:

  • Część pozycji w menu jest nieaktywnych lub po prostu podstrony przygotowano po macoszemu od tak aby były.
  • Menu choć wygląda na dobrze zaprojektowane i działające w danej rozdzielczości w innej już nie działa wcale lub wygląda nie najlepiej.
  • Pola w formularzach, działają w danej rozdzielczości, a w innej nachodzą na siebie, rozjeżdżają się lub zakrywane są przez inne elementy np. grafikę.
  • Strona działa ospale przez nieskompresowane pliki graficzne i „kilobajty” niepotrzebnego kodu.

To tylko niewielka część zaobserwowanych niesprawności. Nie chodzi o to, aby wskazać wszystkie z jakimi się spotkałem, ale nakreślić ich wpływ na ocenę strony przez użytkownika i pozyskania konwersji.

User friendly a seo

Jak się to ma do pozycjonowania, otóż ilość wejść na stronę i czas jaki na niej pozostajemy nadal ma wpływ dla seo, podobnie fakt jak często wracamy na stronę i jak często polecamy ją innym użytkownikom poprzez odwoływanie się do treści na niej zawartych. Strona, która zyskuje renomę, która pozyskuje ruch, do której linkują strony wysokiej jakości tylko zyskuje, z pewnością jej pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania wzrastają.

Strona przeładowana reklamami źle zaprojektowana, bez wartościowej łatwo dostępnej treści nieprzyjazna użytkownikowi nie zdobędzie renomy, wartościowych naturalnych linków, czyli nie wywalczy wysokich pozycji.

pozycjonowanie stron www - strona przyjazna użytkownikowi

Podsumowanie:

Konkludując, na zakończenie przeanalizuj stronę pod kątem user fiendly, jeśli nie znasz się na tym skontaktuj się ze specjalistą, który z pewnością przetestuje stronę wielowątkowo. Sprawdzi jej działanie na różnych systemach i rozdzielczościach. Przeanalizuje poprawność działania menu i formularzy. Sprawdzi szybkość działania. Itd. Zobaczysz jak dobrze działająca strona, przyjazna użytkownikowi zwiększy konwersję, pozycjonowanie strony stanie się skuteczniejsze.

Pozycjonowanie stron www w 2020 roku

Pozycjonowanie stron w 2020 roku

Pozycjonowanie stron www w 2020 roku

Pozycjonowanie stron w 2020 roku – trendy

Pozycjonowanie stron w 2020 roku, jak i w poprzednich latach, będzie się zmienić, ewoluować.

Jakie działania są ważne dla powodzenia pozycjonowania w 2020 roku? Nakreślę pokrótce na jakie działania moim zdaniem powinniśmy zwrócić uwagę.

Tekst jest subiektywnym spojrzeniem na temat pozycjonowania stron w 2020 roku. Zachęcam do merytorycznej dyskusji na temat najnowszych trendów.  

linkowanie stron www

Linkowanie stron www

Już od kilku lat obserwujemy trendy wskazujące na odejście od linkowania ilościowego na korzyść linkowania tematycznego wysokiej jakości. Moim zdaniem trend ten zostanie już utrzymany.

W cenie są linki naturalnie utworzone przez samych użytkowników lub przynajmniej takie linki, które wpisują się w naturalny profil linków danej strony.

Linki wartościowe, to takie które kierują naturalny ruch do stron i treści powiązanych tematycznie. Treści do których linkujemy powinny uzupełniać i rozwijać tematy poruszane na naszej stronie.

Linki staraj się tworzyć w taki sposób, aby zachęcały użytkowników do przejścia na naszą stronę.  

Pamiętaj, ważne jest źródło jaki i treść, z której link kierujesz do strony docelowej.

Nasza strona nie może się zamykać na inne serwisy, linki wychodzące należy stosować możliwie z umiarem, ale warto, gdy linkujemy do stron o wysokim autorytecie, do treści które uzupełnią nasz content.  

content a pozycjonowanie

Treść, znaczenie w pozycjonowaniu.

Da się zauważyć, że już od paru lat w cenie jest treść, content marketing pozwala na wypracowanie autorytetu strony, zdobycie naturalnego ruchu.

Treści, które uznajemy za wartościowe, powinny być pisane pod użytkownika i pozwolić mu zdobyć informacje których szuka.

Pisz naturalnie pamiętając jedynie o odpowiednim nasyceniu słów kluczowych. Moim zdaniem kilka powtórzeń fraz na 2000 znaków w zupełności wystarczy.

Nie kopiuj treści, gdyż może to zaważyć na pozycji strony.

Content powinien być zoptymalizowany pod frazy dla Ciebie ważne, w sposób optymalny, tak aby algorytmy wyszukiwarek mogły rozpoznać jego znaczenie.

Kolejne wersje i typy algorytmów wprowadzane przez popularne wyszukiwarki, przede wszystkim Google, takie jak BERT coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem słów i kontekstu treści.  

website optimization

Optymalizacja strony www

W pozycjonowaniu działania na samej stronie mają niebagatelne znaczenie.

Optymalizacja treści, o której już pisałem, powinna być prowadzona systematycznie, treści muszą być aktualne, jeśli trzeba uzupełniane o nowe elementy.

Grafika na stronie musi być odpowiednio skompresowana, aby nie obciążać strony, szybkość ładowania to jeden z czynników rankingowych.

Pamiętaj sprawdź, ile zajmuje każdy plik (graficzny, wideo itd.) zanim zamieścisz go na stronie! Użyj kompresorów grafiki, można je odszukać w sieci np. tu.

Jeśli prowadzisz blog lub stronę opartą o cms, a nie jesteś programistą, możesz skorzystać z darmowych wtyczek. Popularne systemy zarządzania treścią z reguły oferują sporo możliwości w zakresie optymalizacji strony.

Kod strony powinien być napisany w możliwie nowoczesny sposób.

Jeśli możesz usuń niepotrzebne skrypty i kod, który nie ma wpływu na szybkość i funkcjonowanie strony.

Warto zastosować wszystkie elementy, które wpływają na prędkość ładowania strony, łatwość i wygodę użytkowania.

Jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie grafiki strony użyj lazy load. Informacje na ten temat z pewnością łatwo odszukasz w sieci.

Twoje strony muszą być user friendly i mobile friendly, czyli przyjazne dla użytkownika i dobrze współpracujące z urządzeniami, które do przeglądania strony może użyć internauta.

Pozycjonowanie w 2020 roku – podsumowanie

Podsumowując, pozycjonowanie stron w 2020 roku musisz prowadzić kompleksowo, powinno obejmować działania na samej stronie, przede wszystkim obejmować content marketing, optymalizację działania i szybkości wczytywania.

Działania poza stroną powinno się prowadzić zgodnie z najnowszymi trendami i zaleceniami Google.

Pamiętaj o linkowaniu jedynie z wysokiej jakości sprawdzonych źródeł.  

pl Polish
X