Okres próbny na pozycjonowanie strony – czy warto?
Okres próbny na pozycjonowanie strony to rozwiązanie, które wprowadziłem w mojej firmie jakiś czas temu i zyskało wielu zwolenników.
Jak wiemy klient często nie ma zaufania do pozycjonera, a okres próbny pozwala mu nie ryzykować zbyt wiele, poza miesięcznymi kosztami pozycjonowania.
Czas ten pozwala przekonać się o jakości współpracy (pozycjoner – właściciel) oraz skuteczności działań jakie podejmuje.
Po ustaleniu warunków w okresie próbnym rozpoczynam działania, klient potwierdza chęć współpracy na koniec każdego miesiąca.
Po otrzymaniu raportu, jeśli jest zadowolony z przeprowadzonych działań po prostu wnosi kolejną miesięczną opłatę i działania są kontynuowane.
W okresie próbnym można przerwać współpracę bez podania przyczyny w każdym momencie. Takie ustalenie daje spore bezpieczeństwo klientowi, jeśli z jakiś przyczyn nie byłby zadowolony ze współpracy zwyczajnie informuje o zaprzestaniu współpracy.
Mojej firmie także daje to spore bezpieczeństwo, ponieważ czasem klienci nie wywiązują się z ustaleń, np. nie mają czasu, aby przygotować niezbędne materiały. Pewnych konkretnych informacji nie zawsze można odszukać w sieci. W takim wypadku również możemy zaprzestać współpracy. Jak dotychczas, taki przypadek nie nastąpił, gdyż zawsze staram się uzyskać niezbędne informacje, grzecznie naprzykrzając się klientowi.
Decydując się na okres próbny trzeba pamiętać o tym, iż indeksacja nowych linków trwa do kilka miesięcy, dlatego wyniki potwierdzające skuteczność działań mogą pojawić się właśnie po kilku miesiącach.
Po zakończeniu okresu próbnego, jeśli klient wyraża chęć dalszej współpracy, ustalamy nowe warunki i kontynuujemy pozycjonowanie strony www.
Podsumowanie
Okres próbny to bezpieczeństwo dla pozycjonera i klienta, oraz spora wygoda. Nie ma potrzeby podpisywania umowy. Klient, wspólnie z pozycjonerem decyduje o podtrzymaniu współpracy na podstawie wyników, i oceny dotychczasowej współpracy.
Zleceniodawca ryzykuje tylko miesięcznym budżetem.
Zleceniobiorca ryzykuje tylko miesięcznymi kosztami pracy i zainwestowanym czasem.
Jakie są Wasze opinie na temat okresu próbnego w pozycjonowaniu stron www? Czy stosujecie okres próbny przed podpisaniem właściwej umowy? Jakie są mocne i słabe strony takiego rozwiązania Waszym zdaniem?
Proszę o dzielenie się opiniami
Witam.
Szukam firmy która zajmie się pozycjonowaniem i optymalizację treści na stronie.
Proszę o przesłanie oferty.
PS. Do kontaktu z Państwem przekonał mnie artykuł „Okres próbny na pozycjonowanie strony”
Ciekawi mnie czy okres próbny może być dłuższy? wiem że czasem wypozycjonowanie strony trwa o wiele dłużej niż 3-4 miesiące…
W sumie to wygodny sposób rozliczeń, są efekty płacimy nie ma kończymy współpracę! nie tracimy więcej niż koszt miesiąca pozycjonowania. a do tego nie ma straty czasu na zbędną biurokrację, facet przesyła raport, potwierdzam, przesyła fakturę, opłacam i działa!
Doskonałe rozwiązanie na początek, wiadomo człowiek nie ma zaufania do człowieka, a tak obie strony ryzykują tylko miesięcznymi kosztami, mogą sprawdzić, jak się współpracuje, wszystko jest jasne i klarowne… Wiemy, że w pozycjonowaniu czasem a + b nie daje c, więc można się rozejść w zgodzie bez zbędnej biurokracji. Interesujące rozwiązanie!
Współpracujemy z tą firmą już długi czas, na początku takie rozwiązanie uznaliśmy za optymalne i tak już zostało, ponieważ uważamy, że jest to wygodne, pod koniec otrzymujemy raport i wskazówki dotyczące dalszych działań, jeśli strona jest wysoko płacimy i działamy systematycznie, a Pan wywiązuje się z prac jak bardziej poprawnie, nie musimy się martwić o pozycje, rozwój treści na stronie, optymalizację itd.