Pozycjonowanie i promocja stron www

Pozycjonowanie strony www – cena

Pozycjonowanie i promocja stron www to moim zdaniem dwa współgrające ze sobą działania, pozwalające wydajniej pozyskiwać klientów (czy odbiorców treści znajdujących się na stronie) dla naszego zleceniodawcy.

Oczywiście można jedynie promować stronę, np.  wykupując płatną emisję postów na znanych portalach społecznościowych, wykupując reklamę w prasie, telewizji, szyldach reklamowych, banerach itd. Itp.

Działań w obrębie promocji stron i treści można wymienić naprawdę sporo, ale nie o tym jest ta treść.

Można także postawić na pozycjonowanie strony www wprowadzając coraz bardziej złożone i pracochłonne strategie pozyskania linków przychodzących.

Skupiając się na jednym z tych działań, można odnieść sukces, ale zdarza się to naprawdę rzadko i zależy od dogłębnej analizy tematyki strony, branży, grupy docelowej i budżetu jaki możemy przeznaczyć na działania.

Pozycjonowanie i promocja stron www powinna współgrać i być wdrożona w proporcjach uzależnionych od wymagań konkretnego projektu. Czasem akcent powinien być nałożony na działania związane z promocją, a czasem na działania czysto pozycjonerskie.

Dokładna analiza strony, wytycznych klienta, działań konkurencji i innych czynników może pomóc w odpowiednim rozplanowaniu budżetu.

Promocja stron doskonale wspiera pozycjonowanie i pozwala rozszerzyć kanał dotarcia do klienta, działa to pozytywnie w obu kierunkach.

Warto przekonać potencjalnego klienta do rozwinięcia współpracy i planowaniu działań w zakresie pozycjonowania i promocji.

Klient powinien być tak doinformowany, aby zrozumiał, że celem nadrzędnym jest dotarcie do grupy docelowej, a nie tylko zdobycie kolejnych topów w google.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym aspekcie, w jakim stopniu wykorzystujecie działania promocyjne w obrębie usług pozycjonowania świadczonych dla Waszych klientów?

Podzielcie się opiniami i wskazówkami!