Wpisy

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony szybkość czy skuteczność

Pozycjonowanie strony szybkość czy skuteczność

search engineO tym czy pozycjonowanie strony www jest konieczne nie będę Was przekonywać, ktoś już kiedyś napisał „strona, która nie jest pozycjonowana, jest jak książka w bibliotece na ostatniej półce bez etykiety”.

Pozycjonowanie strony, zwłaszcza takiej która ma przynosić jakiś zysk, dawać jakiś wymierny efekt musi mieć wsparcie ze strony pozycjonera, to nie ulega wątpliwości.

Ważne, aby rozważyć pozycjonowanie strony od razu na etapie projektowania serwisu. Dzięki temu programista, dobrze aby był to także człowiek obeznany z pozycjonowaniem, przygotuje stronę www od razu pod wskazane do pozycjonowania frazy. Zoptymalizuje odpowiednio treści, kod i grafikę.

Wybór strategii pozycjonowania

Najważniejszą, moim zdaniem, kwestią jest wybór strategii pozycjonowania, większość klientów wybierając wykonawcę kieruje się tylko kwestiami finansowymi, a to błąd.

Należy od razu wybrać, czy mamy osiągnąć wysokie pozycje szybko, nie zważając na bezpieczeństwo. Czy działać rozważnie, być może nieco więcej wydając i dłużej czekając na efekty. Za to osiągać wysokie pozycje, przy tym stabilne i odporne na wszelkie zmiany procedur oceny stron.

Często nawet nie sposób przekonać klienta co do sposobu działań. Dla klienta liczy się tylko mały koszt i „spokojna głowa, bo przecież pozycjonuję”.

Jak wielu pozycjonerów słyszy. „Po co to tyle wydawać. Wasza oferta jest stanowczo za wysoka, konkurencja zrobi to za 100 zł!”.

Fakt, czasem może i zrobi, ale czy skutecznie i na jak długo tego już nie wie nikt.

Zapewne wykupi setki miałkich linków i tyle.

Odpowiedzialny pozycjoner zajmie się stroną całościowo. Przede wszystkim wskaże co na stronie wymaga uwagi. Przynajmniej wskaże, jak zoptymalizować najważniejsze elementy na stronie, jeśli nie wykona tych działań samodzielnie.

Będzie także dopingować klienta do pracy ze stroną, lub wykona te działania za klienta. To kwestia dogadania warunków współpracy.

Ważne jest, aby strona była „żywa” czyli w miarę często aktualizowana, rozbudowywana o nowe treści, sprawdzana pod kątem sprawności działania itd. Itp.

Dopiero wtedy warto działać w zakresie zdobywania linków. Ważne, takich które faktycznie przekażą moc, i spowodują, że pozycja naszej strony wzrośnie.

Tych wszystkich działań za przysłowiowe 100 złotych wykonać się nie da, zwłaszcza dla fraz o wielomilionowej konkurencji.

Jeśli wykonawca się na to godzi to już możemy być podejrzliwi jakimi sposobami chce to osiągnąć.

A więc czy warto, wybierać tanie rozwiązania w pozycjonowaniu? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Wam Drodzy czytelnicy.

Pozycjonowanie strony www – cena

Pozycjonowanie, jak działam

Pozycjonowanie strony – jak działam

Z reguły, nawiązanie współpracy w zakresie pozycjonowania wygląda tak:

  • Po nawiązaniu kontaktu proszę o podanie kilku fraz do wyceny oraz adresu strony. Jeśli klient nie ma pomysłu sam przygotowuje frazy i wspólnie wybieramy optymalne.
  • Po sprawdzeniu fraz i wykonaniu audytu strony, ustalamy miesięczną cenę pozycjonowania w okresie próbnym (przeważnie taki okres trwa około 4-6 miesięcy, potem warunki ustalamy na nowo lub pozostają takie same). Ustalam także zakres prac jaki zawiera się w cenie pozycjonowania. Przeważnie w wycenie podaję kwotę optymalną i zalecaną, a klient wybiera najbardziej odpowiednią. W idealnej sytuacji klient sam informuje jaki budżet miesięcznie może zapewnić, wtedy mogę dostosować usługę do tej kwoty.
  • Po ustaleniu warunków proszę o podanie danych do wystawienia faktury. Fakturę wysyłam drogą elektroniczną, po jej opłaceniu rozpoczynam działania.
  • Na koniec każdego miesiąca klient otrzymuje raport z pozycjami fraz oraz jeśli jest taka potrzeba instrukcje dotyczące optymalizacji treści, kodu i grafiki. w przypadku gdy ustalimy wcześniej taki zakres, wyżej wymienione zadania wykonuję samodzielnie.
  • Jeśli wyniki na danym etapie są akceptowalne, klient potwierdza to w wiadomości zwrotnej, a ja wystawiam kolejną fakturę i kontynuuję działania. Jeśli wyniki są nie do przyjęcia współpraca ustaje lub zmieniamy wspólnie jej strategię. Jako pozycjoner mogę także zaprzestać współpracy jeśli współpraca nie układa się dobrze, czyli niezgodnie z ustaleniami.

 

Współpraca w zakresie pozycjonowania informacje dodatkowe

 

Nie podejmuję się pozycjonowania, jeśli klienci, nie dysponują odpowiednim budżetem, czyli takim który daje rozsądne szanse na powodzenie. Było by to nie uczciwe.

Zawsze informuję klienta o szansach na powodzenie, klient musi mieć także świadomość jakie ryzyko niesie za sobą agresywne pozycjonowanie, lub agresywne działania konkurencji.

Staram się, aby klienci wybierali takie formy pozycjonowania strony, które są bezpieczne i jednocześnie dobrze rokują.

Klienci często pytają o gwarancje efektów na pozycjonowanie strony, uczciwie informuje, że to nie są działania przewidywalne w 100%. Powodzenie zależy od wielu czynników, także takich na które nie mamy wpływu (np. depozycjonowanie, zmiana wytycznych google itp.).

Praca w okresie próbnym daje właśnie możliwość przekonania się o jakości współpracy i wynikach jakie daje obrana strategia.

Wszystko jest bardzo klarowne. Jako pozycjoner wiem jakim budżetem dysponuję i co chcę osiągnąć. Klient wie, iż może w każdej chwili przerwać współpracę, jeśli tylko nie będzie zadowolony z efektów.

Oczywiście zleceniodawca musi pamiętać o tym, że na wyniki pracuje się długo.

Jeśli interesuje Cię nawiązanie współpracy, masz pomysł na inny sposób współdziałania napisz do mnie lub skontaktuj w inny sposób.

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.

kopia bezpieczeństwa

Kopia zapasowa

Kopia zapasowa!!!

optymalizacja treściKopia zapasowa, ale po co mi to… Jak zwykle bywa także i ja nie przykładałem większej wagi do robienia kopii zapasowych własnej strony. Oczywiście dla klientów nie zaniedbuję tego elementu, ale dla siebie no cóż “raz w roku wystarczy”.

Dziś zaobserwowałem, jak strona wyleciała z topów. Zdziwiłem się bardzo, ponieważ odkąd zajmuję się pozycjonowaniem rzadko zdarzają się mi aż takie spadki.

Więc odruchowo postanowiłem wejść na stroną a tu niespodzianka! Tak zwany Biały ekran śmierci! W sumie nie biały, bo u mnie wyświetliło się tylko tło.

Szybki kontakt z administratorem serwera, pozdrawiam Bartek, a potem walka z problemem. Przede wszystkim sprawdziłem czy problem nie wywołują jakieś wtyczki. Podejrzenie było słuszne, ponieważ odłączenie wszystkich wtyczek pomogło.

Teraz tylko pozostało namierzyć, która wtyczka wywołała problem.

Stopniowo włączałem po kilka wtyczek i już namierzyłem właściwą. Problem rozwiązany!

Nie mniej jednak mogło zakończyć się o wiele gorzej, dlatego zawsze i wszędzie zalecam tworzyć kopie zapasowe!

To ostateczne, ale i niezbędne działanie gdy coś pójdzie nie tak.

Jakie są Wasze doświadczenia z awariami tego typu?

Jakich produktów/narzędzi/wtyczek używacie do wykonywania kopi bezpieczeństwa Waszych stron?

Jakie produkty szczególnie cenicie, a jakie uznaliście za mało przydatne po dłuższym użytkowaniu?

Chętnie przeczytam Wasze opinie na temat konkretnych rozwiązań. Zachęcam do dyskusji.

Nie wiesz jak przygotować kopię zapasową? Napisz do SeoNet.

Kopia zapasowa

cena strony www

Droższa czy tańsza strona…

Droższa czy tańsza strona…

audyt strony - dobre radyCena strony www to ważny czynnik decydujący o wyborze wykonawcy, ale czy najważniejszy? Wybierając usługodawcę programistę, który ma stworzyć dla nas stronę www, przeszukujemy internet w poszukiwaniu najlepszych ofert, często kierując się tylko ceną jako głównym kryterium wyboru.

Oczywiście cena jest ważna, ale należy pochylić się nad ofertą i przyjrzeć co zawiera. Dobry programista zadba o, przynajmniej podstawową, optymalizację serwisu, skompresuje grafiki zoptymalizuje kod. Wprowadzi wszelkie inne usprawnienia wpływające na ocenę strony przez Google.

Usługobiorca, który ma małe wymagania finansowe z reguły ograniczy się do uruchomienia strony i na tym zakończy. Nasza strona będzie działać, lecz nic, poza tym.

Zleceniodawca zostanie pozostawiony sam. Gdy tylko pomyśli o promocji i pozycjonowaniu strony wtedy szybko okaże się, że może warto było postawić na droższą ofertę zawierającą wiele usług wspierających.

seonet promocja stronPamiętaj w rozmowie telefonicznej lub kontakcie email warto zaznaczyć od razu, że strona ma być zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania. Usługa będzie może droższa, ale zaoszczędzi wiele kłopotów w przyszłości.

SeoNet co oferujemy…

SeoNet oferuje projektowanie prostych stron typu wizytówka firmy/osoby/instytucji, które w cenie zawierają od razu podstawową optymalizację.

Jeśli klient wyrazi chęć późniejszej współpracy w zakresie pozycjonowania stronę optymalizujemy kompleksowo w cenie.

Chcesz poznać cenę przygotowania samej strony zaznacz to w zapytaniu ofertowym.

Pamiętaj tania strona nie zawsze oznacza dobrą stronę.

Strona wyglądająca bardzo profesjonalnie nie zawsze jest dobra pod pozycjonowanie.

cena strony wwwCena strony www nie zawsze przekłada się na dobrą optymalizację.

Zwróć uwagę, że często mimo nieskomplikowanego wyglądu, budowa i optymalizacja strony wymaga wielu działań, które nie są widoczne dla zleceniodawcy i użytkownika.

Pamiętaj jeszcze nikt nigdy nie stworzył strony, która spodoba się każdemu, i będzie najtańsza ze wszystkich.

Zapytaj o usługę KONTAKT

sprawdzenie umiejętności seo

Okres próbny na pozycjonowanie strony

Okres próbny na pozycjonowanie strony – czy warto?

Okres próbny na pozycjonowanieOkres próbny na pozycjonowanie strony to rozwiązanie, które wprowadziłem w mojej firmie jakiś czas temu i zyskało wielu zwolenników.

Jak wiemy klient często nie ma zaufania do pozycjonera, a okres próbny pozwala mu nie ryzykować zbyt wiele, poza miesięcznymi kosztami pozycjonowania.

Czas ten pozwala przekonać się o jakości współpracy (pozycjoner – właściciel) oraz skuteczności działań jakie podejmuje.

Po ustaleniu warunków w okresie próbnym rozpoczynam działania, klient potwierdza chęć współpracy na koniec każdego miesiąca.

Po otrzymaniu raportu, jeśli jest zadowolony z przeprowadzonych działań po prostu wnosi kolejną miesięczną opłatę i działania są kontynuowane.

W okresie próbnym można przerwać współpracę bez podania przyczyny w każdym momencie. Takie ustalenie daje spore bezpieczeństwo klientowi, jeśli z jakiś przyczyn nie byłby zadowolony ze współpracy zwyczajnie informuje o zaprzestaniu współpracy.

Mojej firmie także daje to spore bezpieczeństwo, ponieważ czasem klienci nie wywiązują się z ustaleń, np. nie mają czasu, aby przygotować niezbędne materiały. Pewnych konkretnych informacji nie zawsze można odszukać w sieci. W takim wypadku również możemy zaprzestać współpracy. Jak dotychczas, taki przypadek nie nastąpił, gdyż zawsze staram się uzyskać niezbędne informacje, grzecznie naprzykrzając się klientowi.

Decydując się na okres próbny trzeba pamiętać o tym, iż indeksacja nowych linków trwa do kilka miesięcy, dlatego wyniki potwierdzające skuteczność działań mogą pojawić się właśnie po kilku miesiącach.

Po zakończeniu okresu próbnego, jeśli klient wyraża chęć dalszej współpracy, ustalamy nowe warunki i kontynuujemy pozycjonowanie strony www.

Podsumowanie

Okres próbny to bezpieczeństwo dla pozycjonera i klienta, oraz spora wygoda. Nie ma potrzeby podpisywania umowy. Klient, wspólnie z pozycjonerem decyduje o podtrzymaniu współpracy na podstawie wyników, i oceny dotychczasowej współpracy.

Zleceniodawca ryzykuje tylko miesięcznym budżetem.

Zleceniobiorca ryzykuje tylko miesięcznymi kosztami pracy i zainwestowanym czasem.

Jakie są Wasze opinie na temat okresu próbnego w pozycjonowaniu stron www? Czy stosujecie okres próbny przed podpisaniem właściwej umowy? Jakie są mocne i słabe strony takiego rozwiązania Waszym zdaniem?

Proszę o dzielenie się opiniami