Pozycjonowanie stron w 2021 roku

Pozycjonowanie stron w 2021 roku inne spojrzenie.

Pozycjonowanie stron w 2021 roku

Pozycjonowanie stron w 2021 roku w mojej skromnej opinii będzie rozwijać się i zyskiwać na znaczeniu w większym zakresie niż w latach ubiegłych.

Już na początku poprzedniego roku, głównie za sprawą pandemii, ale także ogólnych trendów, spora część handlu i usług dotychczas działająca w świecie realnym przeniosła się do sieci.

Firmy dotychczas działające tak w realu jak i online przeniosły akcent swych działań do świata cyfrowego.

Wzmogło to konkurencję i wymogło nasilenie działań reklamowych i promocyjnych nakierowanych na pozyskanie klienta w sieci.

Rynek e-commerce urósł, zatem koszt pozyskania linków, wypracowania wysokich pozycji podrożał. W 2021 roku klienci będą musieli się liczyć ze wzrostem budżetów przeznaczanych na działania SEO/SEM.

Co przyniosą kolejne miesiące na gruncie walki z pandemią tego nikt nie wie. Moim zdaniem raczej nie odwrócą w pełnym zakresie tendencji, czyli wzrostu handlu online.  

Pozycjonowanie stron www nieco o czynnikach technicznych.

Pozycjonowanie stron z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie ewoluowało na skutek kolejnych zmian algorytmów wyszukiwarek. Czy zmiany algorytmów będą tak intensywne jak w roku 2020 trudno na tą chwilę rokować.

W dalszym ciągu w cenie będą takie aspekty rankingu stron jak:

  • szybkości ładowania strony,
  • poprawne działanie strony na różnych urządzeniach, zwłaszcza mobilnych
  • przyjazność użytkownikowi.  

Pozycjonowanie będzie prowadzone na stronie i poza strona, wzrośnie znaczenie współpracy z właścicielami serwisu/strony w zakresie dużo szerszym niż dotychczas.  

Pozycjonowanie na pewno będzie ewoluowało także na gruncie jakości pozyskiwanych linków.

Z moich obserwacji wynika iż znaczenie jakości pozyskanego linku będzie rosło. Natomiast ilość pozyskanych linków będzie traktowane marginalnie. Dobrej jakości link będzie można pozyskać tylko z tematycznie spójnego portalu z dużym realnym i naturalnym ruchem. Link będzie osadzony w treściach oryginalnych, merytorycznych, rozwijających i wspierających nasze treści.  Linki słabej jakości będą automatycznie odrzucane jako czynnik rankingowy. Zatem znikać będą słabej jakości zaplecza, które umożliwiały zakup taniego linku. Zwyczajnie administratorów takich zapleczy nie będzie i stać na tworzenie wysokiej jakości contentu. Znikną też już niemal kompletnie katalogi stron.  

Pozycjonowanie Prognozy?

Być może Google wprowadzi rozpoznawanie treści plików graficznych, co przyniesie jeszcze większe znaczenie optymalizacji grafiki umieszczanej na stronach.  

Obserwowana w coraz większym stopniu na głównych serwisach społecznościowych cenzura może spowodować powstanie lub wzrost znaczenia lokalnych, krajowych portali socialmedia, blogów, stron tematycznych. Nowe portale i strony, aby zaistnieć i wywalczyć swoją niszę w sieci postawią na reklamę i pozycjonowanie, a z czasem być może same staną się dobrym źródłem pozyskiwania linków.  

Pozycjonowanie stron będzie wymagać dużo większego wysiłku, aby wygenerować odpowiedni ruch na stronie, wzrosną koszty i nakłady pracy. Współpraca na linii pozycjoner – właściciel serwisu będzie w dużym stopniu decydować o sukcesie kampanii.  

To tylko wstęp do szerszej dyskusji, są to moje spostrzeżenia na początku 2021 roku. Chętnie poznam i przedstawię Wasze prognozy dotyczące pozycjonowania stron w 2021 roku, tak w zakresie technicznym jak i pozatechnicznym.

Rozważasz pozycjonowanie strony, a nie wiesz jak się do tego zabrać? napisz do mnie.

SEONET