Pozycjonowanie stron w 2020 roku – trendy
Pozycjonowanie stron w 2020 roku, jak i w poprzednich latach, będzie się zmienić, ewoluować.
Jakie działania są ważne dla powodzenia pozycjonowania w 2020 roku? Nakreślę pokrótce na jakie działania moim zdaniem powinniśmy zwrócić uwagę.
Tekst jest subiektywnym spojrzeniem na temat pozycjonowania stron w 2020 roku. Zachęcam do merytorycznej dyskusji na temat najnowszych trendów.
Linkowanie stron www
Już od kilku lat obserwujemy trendy wskazujące na odejście od linkowania ilościowego na korzyść linkowania tematycznego wysokiej jakości. Moim zdaniem trend ten zostanie już utrzymany.
W cenie są linki naturalnie utworzone przez samych użytkowników lub przynajmniej takie linki, które wpisują się w naturalny profil linków danej strony.
Linki wartościowe, to takie które kierują naturalny ruch do stron i treści powiązanych tematycznie. Treści do których linkujemy powinny uzupełniać i rozwijać tematy poruszane na naszej stronie.
Linki staraj się tworzyć w taki sposób, aby zachęcały użytkowników do przejścia na naszą stronę.
Pamiętaj, ważne jest źródło jaki i treść, z której link kierujesz do strony docelowej.
Nasza strona nie może się zamykać na inne serwisy, linki wychodzące należy stosować możliwie z umiarem, ale warto, gdy linkujemy do stron o wysokim autorytecie, do treści które uzupełnią nasz content.
Treść, znaczenie w pozycjonowaniu.
Da się zauważyć, że już od paru lat w cenie jest treść, content marketing pozwala na wypracowanie autorytetu strony, zdobycie naturalnego ruchu.
Treści, które uznajemy za wartościowe, powinny być pisane pod użytkownika i pozwolić mu zdobyć informacje których szuka.
Pisz naturalnie pamiętając jedynie o odpowiednim nasyceniu słów kluczowych. Moim zdaniem kilka powtórzeń fraz na 2000 znaków w zupełności wystarczy.
Nie kopiuj treści, gdyż może to zaważyć na pozycji strony.
Content powinien być zoptymalizowany pod frazy dla Ciebie ważne, w sposób optymalny, tak aby algorytmy wyszukiwarek mogły rozpoznać jego znaczenie.
Kolejne wersje i typy algorytmów wprowadzane przez popularne wyszukiwarki, przede wszystkim Google, takie jak BERT coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem słów i kontekstu treści.
Optymalizacja strony www
W pozycjonowaniu działania na samej stronie mają niebagatelne znaczenie.
Optymalizacja treści, o której już pisałem, powinna być prowadzona systematycznie, treści muszą być aktualne, jeśli trzeba uzupełniane o nowe elementy.
Grafika na stronie musi być odpowiednio skompresowana, aby nie obciążać strony, szybkość ładowania to jeden z czynników rankingowych.
Pamiętaj sprawdź, ile zajmuje każdy plik (graficzny, wideo itd.) zanim zamieścisz go na stronie! Użyj kompresorów grafiki, można je odszukać w sieci np. tu.
Jeśli prowadzisz blog lub stronę opartą o cms, a nie jesteś programistą, możesz skorzystać z darmowych wtyczek. Popularne systemy zarządzania treścią z reguły oferują sporo możliwości w zakresie optymalizacji strony.
Kod strony powinien być napisany w możliwie nowoczesny sposób.
Jeśli możesz usuń niepotrzebne skrypty i kod, który nie ma wpływu na szybkość i funkcjonowanie strony.
Warto zastosować wszystkie elementy, które wpływają na prędkość ładowania strony, łatwość i wygodę użytkowania.
Jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie grafiki strony użyj lazy load. Informacje na ten temat z pewnością łatwo odszukasz w sieci.
Twoje strony muszą być user friendly i mobile friendly, czyli przyjazne dla użytkownika i dobrze współpracujące z urządzeniami, które do przeglądania strony może użyć internauta.
Pozycjonowanie w 2020 roku – podsumowanie
Podsumowując, pozycjonowanie stron w 2020 roku musisz prowadzić kompleksowo, powinno obejmować działania na samej stronie, przede wszystkim obejmować content marketing, optymalizację działania i szybkości wczytywania.
Działania poza stroną powinno się prowadzić zgodnie z najnowszymi trendami i zaleceniami Google.
Pamiętaj o linkowaniu jedynie z wysokiej jakości sprawdzonych źródeł.
Przeczytaj o prognozach i pierwszych obserwacjach dotyczących pozycjonowania stron w 2021 roku.
Tak jak napisałeś, pozycjonowanie ewoluuje, to co przyniesie 2020 rok dopiero przed nami. Zarysowałeś to co, jak sądzisz będzie w cenie, i z tym mogę się zgodzić. Warto uzupełniać ten wątek jak tylko będą nowe wskazówki i zalecenia. Pozycjonowanie będzie się zmianiać i będzie wymagać coraz więcej pracy.
ciekawe to co napisałeś, rozwiń temat pozycjonowania treściami, być może wkrótce skorzystam z Twoich usług! 🙂
Pozycjonowanie stron a Coronavirus interesujące zagadnienie z jakim się spotkałem.
Ogólnoświatowe media nieustannie informują o epidemii Korona wirusa, dziś pierwszy przypadek zanotowano w Polsce. Ogólny stan zagrożenia, wpływa na wszelkie dziedziny gospodarki, zamykane są lotniska, całe miasta poddawane są kwarantannie.
Jaki wpływ na pozycjonowanie i ogólnie na naszą branżę ma „Korona wirus” w właściwie, jeśli dobrze pamiętam jeden z jego szczepów. Otóż zdążyłem już zaobserwować, że na przykład strony powiązane z turystyką odnotowują sporo mniejszą liczę odwiedzin, podobnie portale turystyczne i strony informujące o imprezach masowych. Ludzie zwyczajnie obawiają się zgromadzeń i wyjazdów tam, gdzie Korona wirus jest obecny i ryzyko zachorowania jest większe. Ogólny stan zagrożenia nie nastraja do planowania wakacji. Nie oceniam tej sytuacji, ale wskazuję jak szeroki wpływ ma aktualny stan epidemiologiczny na świecie na najróżniejsze dzieciny gospodarki w tym naszą.
Jak się to przekłada na statystyki stron o tematyce związanej z innymi dziedzinami gospodarki? Chciałbym abyście podzielili się własnymi obserwacjami na temat tego jak aktualna sytuacja na świecie wpływa na statystki stron, które promujecie?
Do „Zaniepokojony” moim zdaniem do czasu kiedy ludzie oswoją się z sytuacją, zmaleje ilość wejść na wszelakiego rodzaju strony które dotyczą kontaktów międzyludzkich, podróży itp. Za to zyskają te które kontakty międzyludzkie mogą ograniczyć np sklepy, apteki online.